John Deereʼi uued G-seeria forvarderid: Jõuline täpsus

Uued keskmise suurusega G-seeria metsaveotraktorid pakuvad tasakaalustatud tervikut, mille eest seisavad hea värske jõuallikas ja uued juhtmoodulid, lihtsad CANbus-siinid ning optimeeritud elektrisüsteem.

John Deere’i G-seeriasse kuuluvad keskmise suurusega väljavedajad JD 1110G, 1210G ja 1510G kasutavad uut 6,8-liitrise töömahuga mootorit John Deere 6068 PowerTech Plus, jõuallikat, mis täidab tänapäeval nii aktuaalset heitgaasinormi IV (Tier 4 final). Võimsam diisel sobitub masina jõuülekandega paremini, mis väljendub võimekuse selges kasvus.

G-seeria väljaveotraktorite juhtimissüsteemi ja kasutajaliidest on samuti edasi arendatud, et tagada võimalikult pikka töövõimeaega. Juhtimissüsteem Timber-Matic F-16 sisaldab seadistatavat kasutajaliidest, tempomaati ja kaldenurga kuvarit. Tarkvara uue versiooniga saab hooldusmeeskond masinale ka kaugligipääsu võimaluse. Uued juhtmoodulid MECA, lihtsad CANbus-siinid ja optimeeritud elektrisüsteem aitavad samuti masina tegevust tõhustada. Kõiki neid „tükke“ ei kruvita masinate külge uisapäisa, sest enne seeriatootmise alustamist katsetab John Deere kõiki uusi mudeleid vähemalt 2000 töötunni jooksul.

Stabiilne haardevõime ja kasutajasõbralik poom

Lisavarustusena pakutav juhtsüsteem Intelligent Boom Control (IBC) teeb poomi käsitsemise lihtsamaks-tõhusamaks ja suurendab tootlikkust kuni ühe koorma võrra päevas. IBC uusimas, järjenumbrit 2.0 kandvas versioonis on suurendatud ka haaratsi juhtimise täpsust ja seda eriti pikemate haarete korral. Põhjamaades laseb IBC oma masinatele paigaldada 80% ostjatest.

Adapteeruv jõuülekande juhtsüsteem on uus ja ainukordne lahendus, mida leiab praegu ainult John Deere’i G-seeria masinatelt. Jõuülekande tarkvaraline juhtimine aitab G-seeria traktoritega sõitmist lihtsustada ja tõstab samas ka nende tootlikkust. Juht valib vastavalt töötingimustele mootori soovitud pöörlemissageduse (Eco, Normal ja Power), misjärel sobitab süsteem iseseisvalt mootori pöörded koormusega, hoides pöördeid konstantsena ka kõige suuremal koormusel.

Mis tähendab seda, et uus jõuülekande juhtsüsteem tagab ka suurel koormusel mootori ühtlase töö ja kasutab seeläbi ära kogu olemasoleva haardevõime. Samuti on tänu kavalale elektroonilisele “filtreerimisele” paranenud nii gaasipedaali kui ka liigendraami reageeringud juhi tegevusele. Aga vaatleme nüüd uustulnukaid ühekaupa edasi.

John Deere 1110G on universaalne väljavedaja, mille mootoril on eelkäija omast 6,6% rohkem võimsust ja 4,1% enam pöördemomenti. 1110G on saadaval ka lühikese telgede vahega. Võrreldes baasmudeliga nihutatakse sellisel versioonil tagasilda 40 cm ettepoole ja masina koormaala jääb muutmata. Nii saadakse masin, mis pakub samasugust stabiilsust, ent tuntavalt paremat manööverdusvõimet, mis on eriti kasulik näiteks harvendusraietel.

John Deere 1210G mootori võimsus on võrreldes eelkäijaga kasvanud 7,6% ja pöördemoment 7,8%. Sellele masinale pakutakse mitut erineva laiusega koormaala, mis sobivad mitmesuguseks kasutuseks.

Lisavarustusena pakutav muudetav koormaala (Variable Load Space, VLS) koosneb kolmest erilisest külgtoest, mille asendit saab hüdrauliliselt muuta. Koormavõret saab liigutada nii horisontaalselt kui vertikaalselt ja selle laius muutub vastavalt külgtugede asendile. VLS pindala on 4,0 kuni 4,8 m².

Forvarderi John Deere 1510G uus mootor on eelmisest mudelist 5,1% võimsam ja 8,7% momendikam. Lisandunud võimsus ja veovõime tõstavad muidugi masina tootlikkust. Lisaks on 1510G eelkäijast osavam manööverdaja, sest tema liigendraam pöördub nüüd 44 kraadi senise 42 asemel.

Pikem tandemtelg pehmele maastikule

John Deere’i metsaveotraktorid 1210G ja 1510G on saadaval ka pikendatud tandemteljega. Tagumise tandemi eesmiste ja tagumiste rataste telgede vahe on suurendatud 1890 millimeetrini, mida on 390 mm rohkem kui standardversioonil. Jõuülekanne ja masina pöörderaadius sellest aga ei muutu. Kui tagumisele veermikule paigaldada roomikud, on pika tandemi erisurve pinnasele 14% standardsest väiksem.

Nii eesmise kui tagumise veermiku madala erisurve tõttu sobivad John Deere’i masinad metsatöödeks ka pehmel maastikul. Nende jäljed ei ole kuigi sügavad ning nad suruvad pinnast vähem kokku. Pikk tandemtelg töötab hästi ka tavalisel pinnasel ja aitab masinat kivisel maastikul stabiilsemana hoida.

John Deere’i masinad on tuntud ka oma pööratava ja tasakaalustatava kabiini poolest, mis muudab juhi töötingimused eriti mugavaks. Töö ajal tekkivat vibratsiooni on vähendatud umbes 30-50%, mis suurendab juhi mugavust veelgi, kasvatades seeläbi ka masina tootlikkust.

Allikas: ajakiri Profi / kevad 2017

 

Tagasi